גלו איך השפיעה הקורונה על מחיר דירתכם – ראשון בנדל"ן

.

.

מחיר

גלו איך השפיעה הקורונה על מחיר דירתכם

את שנת 2019 סיימנו עם מגמת עלייה במחירי הדירות בעיר, עם ביקושים רבים בשכונות החדשות. בסוף שנת 2019 המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים היה 1,820,000 ₪. את שנת 2020 נסיים עם מחיר ממוצע של 1,907,000 ₪ לדירת 4 חדרים, כלומר, עלייה של 5%.

המחיר הממוצע למ”ר בראשון לציון בסוף שנת 2020 עומד על 19,210 ₪.

נתונים אלה מתארים בצורה נפלאה את ההתנהגות הצרכנית בתחום הנדל”ן בתקופת הקורונה בעיר ראשון לציון.
בתחילת משבר הקורונה, בחודש אפריל, הממשלה הטילה הגבלות חריפות על מנת לשלוט בהתפשטות הנגיף. התוצאה המידית הייתה פיטורים נרחבים והוצאה של מגזרים שלמים לחל”ת. בנוסף, עסקים רבים מצאו את עצמם במשבר גדול מאוד. אי הוודאות שלטה בשוק ומחיר הממוצע של דירת 4 חדרים ירד ל 1,788,000 ₪.

בשלב זה נראה כי תחום הנדל”ן עתיד להיעצר ולספוג ירידת מחירים משמעותית, אך לאחר ההבנה כי המשבר זמני וחזרתם לעבודה של חלקים גדולים במשק, חזרו הביקושים ועליות המחירים.
כיום במדינת ישראל אנו בעיצומו של מבצע החיסונים הגדול בעולם וניתן לראות את סופה של המגפה. הביקוש לנדל”ן בעיר חזר להתחזק. ישנן אמנם שכונות שספגו פגיעה משמעותית בתקופת הקורונה, אך התמונה הכללית מראה חזרה לשגרה.

שוק הנדל”ן, הקטר של המשק הישראלי, זכה לתמיכה וסיוע של הממשלה בדמות הקלות מס שעודדו והחזירו משקיעים רבים לרכוש נדל”ן. כמו כן ההקלות בנושא המשכנתאות הביאו לעליה בכמות המשכנתאות החדשות.

ניתוח הנתונים מעלה כי בשכונות הרוויות בבתים צמודי קרקע הייתה ירידה משמעותית יותר לעומת בשאר השכונות בהן הייתה עליה קלה במחירי הנדל”ן.

צילום: אבי קקון

הקורונה שינתה את דרישות הלקוחות. מרפסת וגינה הפכו להיות דרישה הכרחית לרוכשי הדירות. הסגרים והגבלות התנועה הפכו את המרפסת והגינה למפלט עבור הילדים שזקוקים אוויר פתוח ולמקום עבור הספורטאים שנשללו מהם חדרי הכושר והפארקים הפתוחים.

כמו כן, הצורך לשלב עבודה מהבית, הפכה את פינות העבודה לתנאי הכרחי עבור רוכשי הדירות.
מגזרים רבים ראו כי העבודה מהבית לא פוגמת ביעילות העובדים ולעיתים אף להיפך, כך שבעתיד, גם לאחר סיום המגפה, תימשך המגמה של עבודה מהבית. לצורך זה מצטרפת העובדה שילדי ישראל לומדים את רוב שנת הלימודים בבית בעזרת ה”zoom”.

שכונת רמב”ם בראשון לציון


לסיכום,

שוק הנדל”ן של ראשון לציון חזר למסלולו. מחיר הדירות והביקושים חזרו. נראה כי שנת 2021 תהיה שנת נדל”ן נפלאה. תנופת הבניה בשכונות החדשות ופרויקט רמת אליהו ימשיכו להיות הגורמים המשמעותיים ביותר לצמיחה הכלכלית של העיר.

מערכת האתר

יצירת קשר

מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על כל מה שחדש בנדל"ן בראשון-לציון והסביבה?

מפרט טכני

גלו איך השפיעה הקורונה על מחיר דירתכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נותרות דירות אחרונות

מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על כל מה שחדש בנדל"ן בראשון-לציון והסביבה?

גלילה למעלה